ANNEX: Com podeu descarregar-vos els vídeos?
Visiteu aquest enllaç i descarregueu-vos el programa: "aTube Catcher" (si teniu un antivirus instal·lat al vostre ordinador, molt millor!): http://atubecatcher.es/
A continuació instal·leu-lo i només caldrà seleccionar l'adreça a la barra de cerca i enganxar-la a l'espai per a descàrregues. Fixeu-vos bé en el format ja que també podem descarregar només l'àudio d'un arxiu. Bona sort, internautes!
I recordeu que a partir de la setmana vinent disposareu d'un espai on podreu explicar les vostres aventures musicals de l'estiu.
SARDANEJANT (Taller de sardanes. Cicle Mitjà)
Els alumnes de cicle mitjà ens ofereixen una sardana ben original com a punt i final al taller d'aquest curs. N'heu vist alguna de cantada i ballada alhora? Amb tots vosaltres la sardana "Enganxa":
REFLEXIONS MUSICALS (3r i 6è - Curs 2010-11)
Si sou dels qui us agrada tafanejar el bloc i veure els vostres treballs i dels companys d'aquest curs i d'altres, segurament recordareu una cançó anomenada "Radioactivity" elaborada pels alumnes de 3r i 6è de l'any passat. Si no la recordeu us recomano que la visualitzeu. La cosa és que un any després el diari digital "Ecodiari" (NacióDigital) ha topat amb la cançó i n'ha publicat un article amb el vídeo inclòs:
http://www.ecodiari.cat/noticia/7837/escola/agramunt/reflexio/musical/sobre/fukushima
Felicitats novament!
ENLLAÇATS PEL CATALÀ (Dia de la família)
Els qui vàreu participar al Dia de la Família vau adonar-vos que a l'entrada del pavelló hi havia un llaç ben gran amb els colors de la senyera. El motiu era el suport de l'escola cap als centres educatius de les Illes Balears que veuran com els seus alumnes seran separats a partir del curs vinent segons la llengua vehicular que escullin.
És per aquest motiu que també vàrem creure oportú cantar la cançó "El català, llengua vehicular!". Era la primera vegada que s'oferia en directe i va ser molt emocionant veure com la cantàveu, ballàveu i...tocàveu! ja que l'Armand i la Laura de sisè i el Josep de cinquè van posar-hi les trompetes en directe al costat dels tres músics de la companyia Encara Farem Salat (www.efs.cat)
La premsa (LaManyana) se n'ha fet ressò i ha publicat una imatge amb un text que m'ha deixat ben sorprès...
ANEM TOTS CAP AL ZOO DIUMENGE (Alumnes de P5)
Els alumnes de P5 han dedicat el seu projecte a conèixer els micos i les mones. Uns animals ben eixerits a qui dediquen aquesta cançó que ha estat ambientada com si d'una excursió escolar es tractés: gorres, una catifa convertida en bus...
APRENEM L'ESCALA DE DO (Alumnes de 1r)
El film "Somriures i llàgrimes" (The sound of music, 1965) ens ha deixat magnífiques cançons. Una d'elles, Do-Re-Mi, és una excel·lent proposta per aprendre l'escala de do, és a dir, les notes musicals que més endavant ens serviran, per exemple, per tocar la flauta. Esperem que us agradi la nostra interpretació:
"ENS SOBREN PARAULES!" (Alumnes de 6è)
Antònia Font és un grup malloquí força peculiar: la majoria de les seves cançons estan protagonitzades per extraterrestres, robots i estris de tota mena. "Me sobren paraules" és una de les cançons del panorama català que sona amb més força actualment i els alumnes de sisè l'han adaptada d'una manera ben original: han substituït les paraules proposades pel grup i n'han afegit de pròpies seguint els criteris rítmics que marca el tema. Sortirà algun/a lletrista d'aquesta promoció?
"THE BODY SONG" (Alumnes de 1r)
Els alumnes de 1r us presenten una cançó que han après recentment a la classe d'anglès. En català, la cançó s'anomena "La cançó del cos". La coreografia que han preparat us ajudarà a entendre millor el que expliquen.
Us animeu a cantar-la? Aquí teniu la lletra amb la seva traducció:
Can you clap your hands? (Pots picar de mans?)
Can you touch your head? (Pots tocar-te el cap?)
Can you touch your body just like me? (Pots tocar-te el cos tal i com ho faig jo?)
(Yes/Sí)
Can you touch your arms (Pots tocar-te els braços?)
Can you touch your legs (Pots tocar-te les cames?)
Can you touch your feet just like me (Pots tocar-te els peus tal i com ho faig jo?)
(No, no, noooo)
CONEIXEM LES FAMÍLIES D'INSTRUMENTS (Ed. Infantil)
Les classes dels Cigronets, Picarols i Estels també van realitzar un taller d'instruments durant les jornades de primavera. En aquest van aprendre que segons com es produeix el so en un instrument poden classificar-se en famílies com ara el vent, la corda o la percussió.
Seguidament, van disposar d'una estona per posar-ho en pràctica al pati: soroll o gaudi?
TALLER D'INSTRUMENTS EXÒTICS (Cicle Superior)
Com és habitual, la darrera setmana del curs tots els alumnes de l'escola gaudeixen de les jornades de primavera; una setmana on participen en activitats i sortides on es treballen transversalment els continguts curriculars però des d'una altra perspectiva.
Els alumnes de cicle mitjà i superior van tenir l'oportunitat de descobrir instruments dels cinc continents: flautes llatines, percussions africanes, dijeridoo, kalimbes, ungles de llama, pals de pluja, ukeleles i un llarg etc. Bona part d'aquests van ser cedits per Robert Riu i Jordi Rexach, músics de Pastorets Rock i grans col·leccionistes de qualsevol estri que pugui sonar.
Com que diuen que val més una imatge que mil paraules us adjunto el vídeo on copsareu el desplegament que van fer els alumnes de cicle superior:
Quin us ha agradat més?
BON DIA + AI SE EU TI PEGO i SARDANA DE PUNTS LLIURES (Alumnes de 4t)
Els alumnes de 4t van representar l'escola a la IV Mostra de música de primària oferint una sardana de punts lliures preparada al taller de sardanes i un parell de cançons ben populars: el "Bon dia" d'Els Pets i "Ai se eu ti pego" que va popularitzar Michel Teló tot i que sembla que van ser un grupet d'universitàries les que la van crear en un viatge.
Les cançons són acompanyades per set hand-chimes (campanes de mà) que van deixar-nos l'Instituto Música, Arte y Proceso "Agruparte" de Vitòria (País Basc)
Sardana:
Cançó:
"EL CATALÀ, LLENGUA VEHICULAR!" (Josep M. Porté)
Ahir diumenge 19 de març vaig publicar el videoclip "El català, llengua vehicular!". Es tracta d'una cançó que defensa el català com a llengua vehicular/comuna a l'escola en la què van participar-hi els alumnes de 2n.
Espero que us agradi i com algú va dir una vegada "tots units fem força!"
ALLACITO, EL CARNAVALITO (Alumnes de 5è)
Aquí teniu una particular representació de la cançó popular andina "Allacito, El carnavalito" interpretada pels alumnes de 5è. La lletra de la cançó diu: "De allacito, de allacito, ya viene el carnavalito; todos bajando en pareja, yo voy bajando solito. De allacito, de allacito, ya viene el carnavalito; todos cantando entonados, yo sólo entono un poquito". L'autor d'aquest tema no veia el got mig ple, precisament...
FIGURES MUSICALS (Alumnes de 2n)
Aquest trimestre hem estat treballant diverses figures musicals. A continuació veureu una representació corporal de corxeres, negres i silencis amb la corresponent lectura rítmica.
ELS PICAROLS (P4) - Pau compartida (Share Love)
Els alumnes de P4 ens ofereixen la seva particular versió de la cançó que va convertir-se en himne DENIP a l'escola aquest curs: "Pau compartida" (Share Love)
ELS CIGRONETS (P3) - Projecte "Els ànecs"
La classe dels Cigronets està realitzant un projecte sobre els ànecs. A la classe de música hem treballat un parell de cançons relacionades amb aquests simpàtics animalons. La pimera és "Mireu els meus ànecs". La segona, amb una mica més de ritme, "Els aneguets".
L'ORQUESTRA JULIÀ CARBONELL VISITA AGRAMUNT!
Aquí teniu un fragment on podreu veure de ben a prop els intergrants de l'orquestra Julià Carbonell, que com sabeu oferirà un concert a Agramunt diumenge a la tarda. L'espectacle, però, serà totalment diferent al que fins ara heu vist: musicaran una pel·lícula muda anomenada "Speedy" en directe! Espero els vostres comentaris...
A continuació veureu un exemple d’improvisació sobre cinema mut realitzada pels alumnes de 4t i 5è. Es tracta de l’escena del rellotge del film “L’home mosca” del còmic Harold Lloyd.
Les normes eren senzilles: no es podia utilitzar la veu per representar les imatges ni per a comunicar-se amb els companys. Cada alumne/a havia de trobar un so que representés un o diversos elements que descrivissin el que succeïa. En poques paraules: creativitat en estat pur!
THE ENGLISH ALPHABET (Alumnes de 3r)
Una nova edició de l'alfabet en anglès interpretat pels alumnes de tercer. La cançó que s'utilitza és la popular francesa "Frère Jacques" (Germà Jaume)
SISÈ KUDURO! (Himne de 6è)
Aquí teniu l'himne de sisè que els alumnes d'aquest curs van presentar-nos durant la celebració del Carnestoltes a l'escola. El procediment per a la seva elaboració va ser el següent:
1. Escollir una cançó coneguda.
2. Posar-hi una lletra adequada que reflectís tot el que havien viscut a l'escola.
3. Posada en escena.
Pels qui no conegueu la cançó original es tracta de la "Danza Kuduro" de Don Omar. Els nostres alumnes podrien donar perfectament una classe magistral a l'autor del tema de com escriure una bonica història i no tantes "manos arriba, cinturas abajo"...
Aquí teniu la lletra:
Surto de casa, vaig cap al "col•le"
Jugarem al pati, aprendrem tots coses.
Sense aturar-nos. Treballarem.
Si fem una pinya, més grans ens tornarem!
Hem d'estudiar i passar-ho bé.
Amb tots els amics i els mestres també.
Un nou curs comença, no serà gens fàcil.
Per a superar-lo, haurem de lluitar-hi.
Ja fem sisè, l'Insti ens espera.
Aquí s'hi està bé, no volem marxar.
(Sisè, sisè, sisè...Kuduro!)
Ja fem sisè, l'Insti ens espera.
Aquí s'hi està bé, no volem marxar.
(Sisè, sisè, sisè...Kuduro!)
Vinga nois que encara, queda un llarg viatge.
Aquest curs a l'escola, nosaltres som veterans.
Ja fem sisè, tots i totes plegats.
Fins aquí hem arribat, ja som els més grans.
Que som els més grans; hem après molt en tots aquests anys...
Oi,oi,oi,...avui ens acomiadem, segur que aviat tornarem!
(Instrumental i "sisè, sisè, sisè...Kuduro!)
Després del pati, toca no fer faltes.
I al migdia, gaudim dels Simpsons.
I quan fem mates, l'arrel quadrada.
I a català, l'accent diacrític.
A classe d'english, fem el verb "to be".
Si el poso negatiu, obtinc un positiu.
Ja fem sisè, tots i totes plegats.
Fins aquí hem arribat, ja som els més grans.
Que som els més grans; hem après molt en tots aquests anys...
Oi,oi,oi,...avui ens acomiadem, segur que aviat tornarem!
SONEM A ESLOVÀQUIA!
Dimarts 6 de març:
Unes alumnes de l'IES la Caparrella de Lleida m'han facilitat una traducció del que s'explicava al programa de ràdio on vam aparèixer. Aquí en teniu un resum: "Els èxits de la cantant Kristina travessen fronteres. La cançó 'Horehronie' ha estat cantada per uns nens catalans que han demostrat que també se l'estimen apareixent al Youtube cantant-la a classe en la seva llengua i també en eslovac. Catalunya és coneguda per el F.C.Barcelona o Antoni Gaudí. Kristina ha començat a treballar en nous projectes".
Gràcies per la traducció!
Divendres 24 de febrer:
Un parell de setmanes després del "boom" seguim rebent visites diàriament. Hem superat les 30000 visites!! La majoria d'elles provenen d'Eslovàquia. També veureu que ens han deixat molts comentaris positius sobre la cançó.
Divendres 10 de febrer:
Avui hem rebut milers de visites i centenars de comentaris han estat escrits ens fòrums i pàgines web. El que més m'ha sorprès, però, és que hem estat notícia en una RADIO!!! i m'han informat que anit també vam aparèixer a les notícies del vespre!
En aquest enllaç podreu escoltar el que diuen de nosaltres. Atenció: és en eslovac.
http://www.funradio.sk/rannasou/archiv/20706-horehronie-z-katalanska/
Segons m'han informat, els periodistes destaquen que sou molt bufons, que teniu un gran talent i us feliciten per l'esforç i per haver sabut interpretar una cançó en una llengua ben diferent a la vostra. Els heu posat molt contents!
També em comenten que sou molt famosos a Eslovàquia!!
http://www.aktuality.sk/clanok/201293/katalanske-deti-obdivuju-kristinine-stromy-na-horehroni/
Us imagineu la Kristina cantant-la en català?
Dijous 9 de febrer:
Benvolguts/des: aquesta tarda consultava les visites que havia rebut la cançó "Horehronie" que van enregistrar els alumnes de 4t fa unes setmanes. No entenia com en un dia podíem haver rebut 2500 visites i 37 valoracions positives en un període de temps tan breu. Com qui no vol la cosa he visitat el web de la Kristina, la cantant original de la cançó -participant a Eurovisió 2010-, i quina ha estat la meva sorpresa quan he vist que al seu web ens havien dedicat un comentari on es sorprenen i ens feliciten per la nostra versió! El Youtube també era ple de comentaris en anglès i eslovac. El traductor del Google pot resultar-vos molt útil.
Us deixo els enllaços de mitjans de comunicació on podreu comprovar-ho amb els vostres ulls:
http://www.kristinamusic.sk/novinky
http://hudba.zoznam.sk/spravy/09-02-2012-deti-v-katalansku-prespievali-kristinin-hit-horehronie/
http://www.webnoviny.sk/kultura/video-katalanske-deti-spievaju-krist/460796-clanok.html
http://www.gregi.net/vl/article/Katalanske_deti_obdivuju_Kristinine_stromy_na_Horehroni_42277/
Felicitats!!
Aquest és, actualment, el vídeo de l'escola que ha rebut més visites.
DENIP 2012:
Avui hem celebrat el DENIP (Dia Escolar de la No violència I la Pau) amb diverses activitats on han participat íntegrament tots els i les alumnes de l'escola. Un any més hem mostrat el nostre rebuig cap a la violència i ens hem manifestat a favor de la pau a través de l'art. Des de l'elaboració de coloms que han guarnit el centre per part dels més petits de la casa, passant per aquelles mans tenyides de múltiples colors en un mural per part dels alumnes d'Infantil. Mentre que els alumnes de primària també han fet una penjada de postals amb missatges pacífics acompanyats de la cançó "Pau compartida" (Share Love):
Val a dir que els alumnes de 5è han fet una petita cantada a les residències de gent gran d'Agramunt. Al matí hem visitat la Ribera del Sió i a la tarda Cal Mas Vell. El repertori estava format per "Pau compartida", "Positiu, positiva" i "Alegria".
Voleu endinsar-vos a l'interior de l'escola i veure tot el treball al voltant d'aquesta festa en honor al pacifista indi Mahatma Gandhi? Feu un clic al vídeo de sota i ho descobrireu:
ALUMNES de 4t.
Una adaptació de la cançó "Horehronie" que va representar a Eslovàquia al festival d'Eurovisió del 2010 i que vam ballar-la aquest curs a la Vetllada. La cançó explica els sentiments cap a una regió eslovaca que porta el mateix nom. L'escoltareu en català tot i que també ens hem atrevit amb l'eslovac.
ALUMNES de 3r i 4t (Taller de teatre)
Aquests quatre alumnes de cicle mitjà us desitgen un bon any nou fent una paròdia que ha popularitzat el programa de TV3, APM? La cançó s'anomena "Novi God" (any nou, en rus) i és d'un grup de joves que es fan anomenar Steklovata. Ara comprovareu quina desimboltura tenen amb aquesta llengua i amb la imitació:
Visiteu aquest enllaç i descarregueu-vos el programa: "aTube Catcher" (si teniu un antivirus instal·lat al vostre ordinador, molt millor!): http://atubecatcher.es/
A continuació instal·leu-lo i només caldrà seleccionar l'adreça a la barra de cerca i enganxar-la a l'espai per a descàrregues. Fixeu-vos bé en el format ja que també podem descarregar només l'àudio d'un arxiu. Bona sort, internautes!
I recordeu que a partir de la setmana vinent disposareu d'un espai on podreu explicar les vostres aventures musicals de l'estiu.
LIP DUB "Camins" de Sopa de Cabra (Alumnes de 6è)
El curs 2011/12 ha finalitzat i els alumnes de sisè s’acomiaden de tots nosaltres (com a alumnes, sabem que vindran a visitar-nos!) amb el Lip Dub “Camins” del grup català Sopa de Cabra. Aquest clip va ser enregistat entre les places "11 de setembre" i "de l’església" de la vila d’Agramunt. Que tingueu sort en tots els camins que a partir d’ara apareguin a la vostra vida!
El curs 2011/12 ha finalitzat i els alumnes de sisè s’acomiaden de tots nosaltres (com a alumnes, sabem que vindran a visitar-nos!) amb el Lip Dub “Camins” del grup català Sopa de Cabra. Aquest clip va ser enregistat entre les places "11 de setembre" i "de l’església" de la vila d’Agramunt. Que tingueu sort en tots els camins que a partir d’ara apareguin a la vostra vida!
SARDANEJANT (Taller de sardanes. Cicle Mitjà)
Els alumnes de cicle mitjà ens ofereixen una sardana ben original com a punt i final al taller d'aquest curs. N'heu vist alguna de cantada i ballada alhora? Amb tots vosaltres la sardana "Enganxa":
REFLEXIONS MUSICALS (3r i 6è - Curs 2010-11)
Si sou dels qui us agrada tafanejar el bloc i veure els vostres treballs i dels companys d'aquest curs i d'altres, segurament recordareu una cançó anomenada "Radioactivity" elaborada pels alumnes de 3r i 6è de l'any passat. Si no la recordeu us recomano que la visualitzeu. La cosa és que un any després el diari digital "Ecodiari" (NacióDigital) ha topat amb la cançó i n'ha publicat un article amb el vídeo inclòs:
http://www.ecodiari.cat/noticia/7837/escola/agramunt/reflexio/musical/sobre/fukushima
Felicitats novament!
ENLLAÇATS PEL CATALÀ (Dia de la família)
Els qui vàreu participar al Dia de la Família vau adonar-vos que a l'entrada del pavelló hi havia un llaç ben gran amb els colors de la senyera. El motiu era el suport de l'escola cap als centres educatius de les Illes Balears que veuran com els seus alumnes seran separats a partir del curs vinent segons la llengua vehicular que escullin.
És per aquest motiu que també vàrem creure oportú cantar la cançó "El català, llengua vehicular!". Era la primera vegada que s'oferia en directe i va ser molt emocionant veure com la cantàveu, ballàveu i...tocàveu! ja que l'Armand i la Laura de sisè i el Josep de cinquè van posar-hi les trompetes en directe al costat dels tres músics de la companyia Encara Farem Salat (www.efs.cat)
La premsa (LaManyana) se n'ha fet ressò i ha publicat una imatge amb un text que m'ha deixat ben sorprès...
Els alumnes de P5 han dedicat el seu projecte a conèixer els micos i les mones. Uns animals ben eixerits a qui dediquen aquesta cançó que ha estat ambientada com si d'una excursió escolar es tractés: gorres, una catifa convertida en bus...
APRENEM L'ESCALA DE DO (Alumnes de 1r)
El film "Somriures i llàgrimes" (The sound of music, 1965) ens ha deixat magnífiques cançons. Una d'elles, Do-Re-Mi, és una excel·lent proposta per aprendre l'escala de do, és a dir, les notes musicals que més endavant ens serviran, per exemple, per tocar la flauta. Esperem que us agradi la nostra interpretació:
"ENS SOBREN PARAULES!" (Alumnes de 6è)
Antònia Font és un grup malloquí força peculiar: la majoria de les seves cançons estan protagonitzades per extraterrestres, robots i estris de tota mena. "Me sobren paraules" és una de les cançons del panorama català que sona amb més força actualment i els alumnes de sisè l'han adaptada d'una manera ben original: han substituït les paraules proposades pel grup i n'han afegit de pròpies seguint els criteris rítmics que marca el tema. Sortirà algun/a lletrista d'aquesta promoció?
"THE BODY SONG" (Alumnes de 1r)
Els alumnes de 1r us presenten una cançó que han après recentment a la classe d'anglès. En català, la cançó s'anomena "La cançó del cos". La coreografia que han preparat us ajudarà a entendre millor el que expliquen.
Us animeu a cantar-la? Aquí teniu la lletra amb la seva traducció:
Can you clap your hands? (Pots picar de mans?)
Can you touch your head? (Pots tocar-te el cap?)
Can you touch your body just like me? (Pots tocar-te el cos tal i com ho faig jo?)
(Yes/Sí)
Can you touch your arms (Pots tocar-te els braços?)
Can you touch your legs (Pots tocar-te les cames?)
Can you touch your feet just like me (Pots tocar-te els peus tal i com ho faig jo?)
(No, no, noooo)
CONEIXEM LES FAMÍLIES D'INSTRUMENTS (Ed. Infantil)
Les classes dels Cigronets, Picarols i Estels també van realitzar un taller d'instruments durant les jornades de primavera. En aquest van aprendre que segons com es produeix el so en un instrument poden classificar-se en famílies com ara el vent, la corda o la percussió.
Seguidament, van disposar d'una estona per posar-ho en pràctica al pati: soroll o gaudi?
TALLER D'INSTRUMENTS EXÒTICS (Cicle Superior)
Com és habitual, la darrera setmana del curs tots els alumnes de l'escola gaudeixen de les jornades de primavera; una setmana on participen en activitats i sortides on es treballen transversalment els continguts curriculars però des d'una altra perspectiva.
Els alumnes de cicle mitjà i superior van tenir l'oportunitat de descobrir instruments dels cinc continents: flautes llatines, percussions africanes, dijeridoo, kalimbes, ungles de llama, pals de pluja, ukeleles i un llarg etc. Bona part d'aquests van ser cedits per Robert Riu i Jordi Rexach, músics de Pastorets Rock i grans col·leccionistes de qualsevol estri que pugui sonar.
Com que diuen que val més una imatge que mil paraules us adjunto el vídeo on copsareu el desplegament que van fer els alumnes de cicle superior:
Quin us ha agradat més?
BON DIA + AI SE EU TI PEGO i SARDANA DE PUNTS LLIURES (Alumnes de 4t)
Els alumnes de 4t van representar l'escola a la IV Mostra de música de primària oferint una sardana de punts lliures preparada al taller de sardanes i un parell de cançons ben populars: el "Bon dia" d'Els Pets i "Ai se eu ti pego" que va popularitzar Michel Teló tot i que sembla que van ser un grupet d'universitàries les que la van crear en un viatge.
Les cançons són acompanyades per set hand-chimes (campanes de mà) que van deixar-nos l'Instituto Música, Arte y Proceso "Agruparte" de Vitòria (País Basc)
Sardana:
Cançó:
"EL CATALÀ, LLENGUA VEHICULAR!" (Josep M. Porté)
Ahir diumenge 19 de març vaig publicar el videoclip "El català, llengua vehicular!". Es tracta d'una cançó que defensa el català com a llengua vehicular/comuna a l'escola en la què van participar-hi els alumnes de 2n.
Espero que us agradi i com algú va dir una vegada "tots units fem força!"
ALLACITO, EL CARNAVALITO (Alumnes de 5è)
Aquí teniu una particular representació de la cançó popular andina "Allacito, El carnavalito" interpretada pels alumnes de 5è. La lletra de la cançó diu: "De allacito, de allacito, ya viene el carnavalito; todos bajando en pareja, yo voy bajando solito. De allacito, de allacito, ya viene el carnavalito; todos cantando entonados, yo sólo entono un poquito". L'autor d'aquest tema no veia el got mig ple, precisament...
FIGURES MUSICALS (Alumnes de 2n)
Aquest trimestre hem estat treballant diverses figures musicals. A continuació veureu una representació corporal de corxeres, negres i silencis amb la corresponent lectura rítmica.
ELS PICAROLS (P4) - Pau compartida (Share Love)
Els alumnes de P4 ens ofereixen la seva particular versió de la cançó que va convertir-se en himne DENIP a l'escola aquest curs: "Pau compartida" (Share Love)
ELS CIGRONETS (P3) - Projecte "Els ànecs"
La classe dels Cigronets està realitzant un projecte sobre els ànecs. A la classe de música hem treballat un parell de cançons relacionades amb aquests simpàtics animalons. La pimera és "Mireu els meus ànecs". La segona, amb una mica més de ritme, "Els aneguets".
L'ORQUESTRA JULIÀ CARBONELL VISITA AGRAMUNT!
Aquí teniu un fragment on podreu veure de ben a prop els intergrants de l'orquestra Julià Carbonell, que com sabeu oferirà un concert a Agramunt diumenge a la tarda. L'espectacle, però, serà totalment diferent al que fins ara heu vist: musicaran una pel·lícula muda anomenada "Speedy" en directe! Espero els vostres comentaris...
A continuació veureu un exemple d’improvisació sobre cinema mut realitzada pels alumnes de 4t i 5è. Es tracta de l’escena del rellotge del film “L’home mosca” del còmic Harold Lloyd.
Les normes eren senzilles: no es podia utilitzar la veu per representar les imatges ni per a comunicar-se amb els companys. Cada alumne/a havia de trobar un so que representés un o diversos elements que descrivissin el que succeïa. En poques paraules: creativitat en estat pur!
THE ENGLISH ALPHABET (Alumnes de 3r)
Una nova edició de l'alfabet en anglès interpretat pels alumnes de tercer. La cançó que s'utilitza és la popular francesa "Frère Jacques" (Germà Jaume)
SISÈ KUDURO! (Himne de 6è)
Aquí teniu l'himne de sisè que els alumnes d'aquest curs van presentar-nos durant la celebració del Carnestoltes a l'escola. El procediment per a la seva elaboració va ser el següent:
1. Escollir una cançó coneguda.
2. Posar-hi una lletra adequada que reflectís tot el que havien viscut a l'escola.
3. Posada en escena.
Pels qui no conegueu la cançó original es tracta de la "Danza Kuduro" de Don Omar. Els nostres alumnes podrien donar perfectament una classe magistral a l'autor del tema de com escriure una bonica història i no tantes "manos arriba, cinturas abajo"...
Aquí teniu la lletra:
Surto de casa, vaig cap al "col•le"
Jugarem al pati, aprendrem tots coses.
Sense aturar-nos. Treballarem.
Si fem una pinya, més grans ens tornarem!
Hem d'estudiar i passar-ho bé.
Amb tots els amics i els mestres també.
Un nou curs comença, no serà gens fàcil.
Per a superar-lo, haurem de lluitar-hi.
Ja fem sisè, l'Insti ens espera.
Aquí s'hi està bé, no volem marxar.
(Sisè, sisè, sisè...Kuduro!)
Ja fem sisè, l'Insti ens espera.
Aquí s'hi està bé, no volem marxar.
(Sisè, sisè, sisè...Kuduro!)
Vinga nois que encara, queda un llarg viatge.
Aquest curs a l'escola, nosaltres som veterans.
Ja fem sisè, tots i totes plegats.
Fins aquí hem arribat, ja som els més grans.
Que som els més grans; hem après molt en tots aquests anys...
Oi,oi,oi,...avui ens acomiadem, segur que aviat tornarem!
(Instrumental i "sisè, sisè, sisè...Kuduro!)
Després del pati, toca no fer faltes.
I al migdia, gaudim dels Simpsons.
I quan fem mates, l'arrel quadrada.
I a català, l'accent diacrític.
A classe d'english, fem el verb "to be".
Si el poso negatiu, obtinc un positiu.
Ja fem sisè, tots i totes plegats.
Fins aquí hem arribat, ja som els més grans.
Que som els més grans; hem après molt en tots aquests anys...
Oi,oi,oi,...avui ens acomiadem, segur que aviat tornarem!
SONEM A ESLOVÀQUIA!
Dimarts 6 de març:
Unes alumnes de l'IES la Caparrella de Lleida m'han facilitat una traducció del que s'explicava al programa de ràdio on vam aparèixer. Aquí en teniu un resum: "Els èxits de la cantant Kristina travessen fronteres. La cançó 'Horehronie' ha estat cantada per uns nens catalans que han demostrat que també se l'estimen apareixent al Youtube cantant-la a classe en la seva llengua i també en eslovac. Catalunya és coneguda per el F.C.Barcelona o Antoni Gaudí. Kristina ha començat a treballar en nous projectes".
Gràcies per la traducció!
Divendres 24 de febrer:
Un parell de setmanes després del "boom" seguim rebent visites diàriament. Hem superat les 30000 visites!! La majoria d'elles provenen d'Eslovàquia. També veureu que ens han deixat molts comentaris positius sobre la cançó.
Divendres 10 de febrer:
Avui hem rebut milers de visites i centenars de comentaris han estat escrits ens fòrums i pàgines web. El que més m'ha sorprès, però, és que hem estat notícia en una RADIO!!! i m'han informat que anit també vam aparèixer a les notícies del vespre!
En aquest enllaç podreu escoltar el que diuen de nosaltres. Atenció: és en eslovac.
http://www.funradio.sk/rannasou/archiv/20706-horehronie-z-katalanska/
Segons m'han informat, els periodistes destaquen que sou molt bufons, que teniu un gran talent i us feliciten per l'esforç i per haver sabut interpretar una cançó en una llengua ben diferent a la vostra. Els heu posat molt contents!
També em comenten que sou molt famosos a Eslovàquia!!
http://www.aktuality.sk/clanok/201293/katalanske-deti-obdivuju-kristinine-stromy-na-horehroni/
Us imagineu la Kristina cantant-la en català?
Dijous 9 de febrer:
Benvolguts/des: aquesta tarda consultava les visites que havia rebut la cançó "Horehronie" que van enregistrar els alumnes de 4t fa unes setmanes. No entenia com en un dia podíem haver rebut 2500 visites i 37 valoracions positives en un període de temps tan breu. Com qui no vol la cosa he visitat el web de la Kristina, la cantant original de la cançó -participant a Eurovisió 2010-, i quina ha estat la meva sorpresa quan he vist que al seu web ens havien dedicat un comentari on es sorprenen i ens feliciten per la nostra versió! El Youtube també era ple de comentaris en anglès i eslovac. El traductor del Google pot resultar-vos molt útil.
Us deixo els enllaços de mitjans de comunicació on podreu comprovar-ho amb els vostres ulls:
http://www.kristinamusic.sk/novinky
http://hudba.zoznam.sk/spravy/09-02-2012-deti-v-katalansku-prespievali-kristinin-hit-horehronie/
http://www.webnoviny.sk/kultura/video-katalanske-deti-spievaju-krist/460796-clanok.html
http://www.gregi.net/vl/article/Katalanske_deti_obdivuju_Kristinine_stromy_na_Horehroni_42277/
Felicitats!!
Aquest és, actualment, el vídeo de l'escola que ha rebut més visites.
DENIP 2012:
Avui hem celebrat el DENIP (Dia Escolar de la No violència I la Pau) amb diverses activitats on han participat íntegrament tots els i les alumnes de l'escola. Un any més hem mostrat el nostre rebuig cap a la violència i ens hem manifestat a favor de la pau a través de l'art. Des de l'elaboració de coloms que han guarnit el centre per part dels més petits de la casa, passant per aquelles mans tenyides de múltiples colors en un mural per part dels alumnes d'Infantil. Mentre que els alumnes de primària també han fet una penjada de postals amb missatges pacífics acompanyats de la cançó "Pau compartida" (Share Love):
Val a dir que els alumnes de 5è han fet una petita cantada a les residències de gent gran d'Agramunt. Al matí hem visitat la Ribera del Sió i a la tarda Cal Mas Vell. El repertori estava format per "Pau compartida", "Positiu, positiva" i "Alegria".
Voleu endinsar-vos a l'interior de l'escola i veure tot el treball al voltant d'aquesta festa en honor al pacifista indi Mahatma Gandhi? Feu un clic al vídeo de sota i ho descobrireu:
ALUMNES de 4t.
Una adaptació de la cançó "Horehronie" que va representar a Eslovàquia al festival d'Eurovisió del 2010 i que vam ballar-la aquest curs a la Vetllada. La cançó explica els sentiments cap a una regió eslovaca que porta el mateix nom. L'escoltareu en català tot i que també ens hem atrevit amb l'eslovac.
ALUMNES de 3r i 4t (Taller de teatre)
Aquests quatre alumnes de cicle mitjà us desitgen un bon any nou fent una paròdia que ha popularitzat el programa de TV3, APM? La cançó s'anomena "Novi God" (any nou, en rus) i és d'un grup de joves que es fan anomenar Steklovata. Ara comprovareu quina desimboltura tenen amb aquesta llengua i amb la imitació:
Comentaris
I també m'ha agradat el cartell que i diu "EDUQUEM PER LA PAU"
Una abraçada musiquera des de Ripollet (Barcelona).
Toni Santiago
Gràcies Josep M. per la bona idea de confeccionar aquest "bloc", on es mostra el treball ben fet d'alumnes i professors.
Queda molt bé. Felicitats!
Josep M.
Felicitats.
carme vicens
Bon cap de setmana!